:آشنایی با گروه دوره کارشناسي مديريت بازرگاني يکي از دوره هاي تحصيلي آموزش عالي است و هدف از تشکيل اين دوره آموزش نيروي انساني متخصص مورد نياز سازمانها ، اداره ها ، موسسه ها و شرکتهاي دولتي و خصوصي درزمينه بازرگاني با وظائف و هدف هاي گوناگون در سطوح کارشناسي مي باشد .فارغ التحصيلان مديريت بازرگاني مي توانند در قسمت هاي اداره امور تدارکات ، اداره امور کارگزيني ، اداره امور مالي ، قسمت بازار يابي و نظاير آن به کار اشتغال پيدا کنند :نقش و توانايي شرکت کنندگان در اين دوره افزون بر آشنايي با مسايل نظري دانش مديريت با کاربردهاي اين رشته آشنا مي شوند : ضرورت و اهميت آشفتگي و نابساماني در بسياري از موسسات بازرگاني عموما ناشي از عدم وجود اصول صحيح مديريت و يا عدم رعايت اين اصول مي باشد آموزش صحيح مديريت مي تواند در شناخت مشکلات اقتصادي و بازرگاني جامعه و کوشش در رفع آن موثر باشد اعمال حاکميت ضوابط بر روابط در اداره امور بازرگاني
اطلاعات گرایش های گروه مدیریت بازرگانی در مقاطع تحصیلی مختلف می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر روی هر بخش کلیک کنید.
طی دهه گذشته، فناوری اطلاعات به بخشی جدائی ناپذیر از کسب و کارها تبدیل شده است.این فناوری به صورت گسترده در کشورهای مختلف از جمله ایران به خدمت گرفته شده و فارغ التحصیلان بسیاری در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری فناوری اطلاعات، آموزشهای تخصصی را کسب کرده اند. از سوی دیگر، توانمند ترین شرکت های فعال در سطح بین المللی، محصولات و خدمات خود را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می نمایند. شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنائی با مسایل نظری دانش فناوری اطلاعات، با نقش و کاربرد های زمینه ها و جایگاه مدیریت فناوری اطلاعات نوین آشنا می شوند. افزایش قدرت تحلیل در بکارگیری بهینه فناوری اطلاعات با استفاده از موارد عملی( CASE STUDY) از ویژگی های این دوره است.
ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی دانشجویان با نقش دوره و توانمند سازی آنها در شاخه های مختلف مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهبود کارآئی و اثربخشی در واحدهای صنعتی، اجرائی و خدماتی می باشد. همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص و محقق در عرصه صنعت، خدمات و اجرا بر اهمیت این دوره می افزاید.
دکتر احمدرضا اخوان صراف
استادیار
a.r.akhavan@shbu.ac.ir
داخلی 140
سرکار خانم ژیلا پرورش
management@shbu.ac.ir
59790000 داخلی 140
دوره کارشناسی ارشد مدیریت مالی به منظور آموزش تخصصی مباحث مدیریت مالی و سرمایه گذاری در مقطع تحصیلات تکمیلی، تدوین گردیده است. هدف از این دوره، گسترش دانش و تربیت متخصصان و پژوهشگرانی است که با فراگیری آموزش های لازم و آشنائی با مبانی نظری و روش های پژوهشی علمی، مهارتهای لازم را برای آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در خصوص تصمیم گیریهای مالی و سرمایه گذاری کسب خواهند نمود. گسترش بازارهای پولی و مالی و متنوع شدن ابزارهای مربوطه در این بازارها، نیاز به متخصصین و پژوهشگران در زمینه های مالی و سرمایه گذاری را می طلبد.
از دیدگاه شغلی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی می توانند در سمت کارشناس و مشاور مالی ارشد در سازمانها، واحدهای تجاری، شرکتهای سرمایه گذاری، شرکتهای کارگزاری اوراق بهادار و یا در سطح ملی ومنطقه ای انجام وظیفه نمایند.بعلاوه قادر خواهند بود پروژه های تحقیقاتی مرتبط با مباحث مدیریت مالی - سرمایه گذاری را هدایت و یا در آن شراکت داشته باشند.
گسترش بازارهای مالی و پولی از یک طرف و تغییرات محیطی در عرصه تجارت، تخصصی شدن امور و رقابتی شدن فعالیتهای تجاری از طرف دیگر، نیاز به متخصصین مالی و سرمایه گذاری بیش از پیش احساس می شود.تجزیه و تحلیل گزارشها و اطلاعات مالی، ارزیابی پروژه ها، ارزیابی سهام، ارزیابی ریسک فعالیتها و همچنین تهیه گزارش های لازم برای اتخاذ تصمیمات مالی و سرمایه گذاری از جمله ضرورت های رشته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
دکتر احمدرضا اخوان صراف
استادیار
a.r.akhavan@shbu.ac.ir
داخلی 140
سرکار خانم ژیلا پرورش
management@shbu.ac.ir
59790000 داخلی 140
دوره کارشناسي مديريت بازرگاني يکي از دوره هاي تحصيلي آموزش عالي است و هدف از تشکيل اين دوره آموزش نيروي انساني متخصص مورد نياز سازمانها ، اداره ها ، موسسه ها و شرکتهاي دولتي و خصوصي درزمينه بازرگاني با وظائف و هدف هاي گوناگون در سطوح کارشناسي مي باشد .فارغ التحصيلان مديريت بازرگاني مي توانند در قسمت هاي اداره امور تدارکات ، اداره امور کارگزيني ، اداره امور مالي ، قسمت بازار يابي و نظاير آن به کار اشتغال پيدا کنند
شرکت کنندگان در اين دوره افزون بر آشنايي با مسايل نظري دانش مديريت با کاربردهاي اين رشته آشنا مي شوند
آشفتگي و نابساماني در بسياري از موسسات بازرگاني عموما ناشي از عدم وجود اصول صحيح مديريت و يا عدم رعايت اين اصول مي باشد آموزش صحيح مديريت مي تواند در شناخت مشکلات اقتصادي و بازرگاني جامعه و کوشش در رفع آن موثر باشد اعمال حاکميت ضوابط بر روابط در اداره امور بازرگاني
دکتر احمدرضا اخوان صراف
استادیار
a.r.akhavan@shbu.ac.ir
داخلی 140
سرکار خانم ژیلا پرورش
management@shbu.ac.ir
59790000 داخلی 140
دکتر احمدرضا اخوان صراف
استادیار
a.r.akhavan@shbu.ac.ir
داخلی 140
سرکار خانم ژیلا پرورش
management@shbu.ac.ir
59790000 داخلی 140
دکتر احمدرضا اخوان صراف
استادیار
a.r.akhavan@shbu.ac.ir
داخلی 140
سرکار خانم ژیلا پرورش
management@shbu.ac.ir
59790000 داخلی 140
دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی به منظور آماده ساختن دانشجویان برای مشاغل حرفه ای مدیریت در سازمانهای بازرگانی و موسسات دولتی و نیز ادامه تحصیل در دوره دکتری مدیریت تدوین گردیده است. به طور دقیق تر هدف های برنامه کارشناسی مدیریت بازرگانی عبارت است از: - آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی - افزایش مهارت و توانائی دانشجویان در شناخت مسایل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسایل، ارزیابی راه حل های مختلف در مورد هر مساله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. - افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید. - ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای
الف) فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی، امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. ب) انتظار می رود که این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسوولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار گردند. ج) علاوه بر این فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کار های پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است مشغول کار شوند.
اداره سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی با ابعاد مختلف آن بدون بهره گیری از دانش مدیریت و دسترسی به اطلاعاتی که در امر تصمیم گیری لازم است امکان پذیر نیست. لذا این وظیفه دانشگاه است که اولا مدیران آینده این سازمانها را برای قبول مسولیت در سطوح مختلف مدیریت آموزش دهند. ثانیا محققین و پژوهشگرانی را تربیت کنند که بتوانند مسایل و مشکلات اقتصادی و بازرگانی سازمان های مختلف جمهوری اسلامی ایران را به خوبی بشناسند و برای حل این مسایل و مشکلات راه حل های صحیح و منطقی پیدا کنند. وجود دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه های ایران موجب می گردد که دانشجویان این رشته در حین تحصیل با مسایل خاص جامعه ما به خوبی آشنا شوند و تحقیقات و تتبعات خود را در رابطه با این مسایل انجام دهند و برای رفع نارسائیهای موجود در جامعه چاره اندیشی نمایند . اساتید متعهد نیز متقابلا در مسایل مدیریت در جامعه کنونی ما تفکر کنند و افکار و اندیشه ها و شیوه های جدید مدیریت را در جامعه مطرح سازند و به تالیف و ترجمه کتابهای مفید در زمینه های مختلف مدیریت اقدام نمایند. بدیهی است که در صورت عدم افتتاح دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی باب این گونه تحقیقات و مطالعات هرگز مفتوح نخواهد گردید. مهمترین ضرورت تشکیل دوره های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نیل به خودکفایی علمی در زمینه های مختلف مدیریت و رهایی از وابستگی و سلطه فرهنگی است.
دکتر احمدرضا اخوان صراف
استادیار
a.r.akhavan@shbu.ac.ir
داخلی 140
سرکار خانم ژیلا پرورش
management@shbu.ac.ir
59790000 داخلی 140